ellenloopt.reismee.nl

Toscane II

Al een eind gevorderd in de Toscane. Het weer blijft prachtig. Bergop is het soms in dr brandenre zon mij een beetje te warm. Gisteren een zware dag gehad, een paar keer veel moeten zoeken rn de etappe was heel lang. Dus daar kwamen nog een paar km bij. Toen ik in de plaats vsn de herbrrg kwam, bleek die nog ong. 10km weg. Gelukkig hrbben toen twee lieve Italianen met de auto gebracht en voor de deur afgezet. Ik sliep in een klooster, samen met een Italiaan. We hebben samen gegeten, en ook dat was vermoeiend. De conversatie was in ghet Frans en hij bleek filosofisch ingesteld. Om dan in het Frans te antwoorden valt niet mee, na 35 km wandelen!! Maar met google translate bij de hand kwamen we een heel eind! Vandaag een rustife dag. Ong. 18 km gelopen en nu al een tjjdje op de plaats van bestemming, voor vandaag. Ik kon niet verder omdat er geen herberg te vinden was op het volgende traject. Morgen loop ik naar Siena. Daar overnacht ik en dan ben ik alweer bijna uit de Toscane. Het is nog ong. 300km lopen. Vanuit Delft heen en weer naar Arnhem. Ik heb er dus ong 500km opzitten. Er zijn weinig pelgrims die ook zo'n eind lopen. De meesten doen een stukje Toscane en houden er dan mee op. Het zijn mensen mrt Paasvakantie. Zo lanzaam begin ik uit te kijken naar het einddoel, Rome!

Reacties

Reacties

Marja

Wat een ervaringen Ellen????????. Leuk om te lezen en je te volgen. ????????

Marja

Ik heb ooit een wandelreis gemaakt door Toscane ....... Siena is een mooie stad .... vooral het plein !!!!

Tineke

Ik neem een hele hoge hoed voor je af hoor. geweldig om dit vol te houden! Als je weer thuis bent een boek schrijven???

Karen

De volgende keer maar gaan vloggen want ik ben heel benieuwd naar je tocht!!!!

Monica

Mooi om op afstand toch een beetje met je mee te wandelen.. Geniet!

Elly

Mooie omgeving Ellen! Siena is een mooi stadje, autorijden is daar ook een avontuur. Ik logeerde in een zijstraat van het Centrale plein en moest daar met de auto overheen!
Veel succes met de rest van je tocht!

Annemiek

Geweldig Ellen, al zo'n eind gelopen, en heel andere ervaring dan de route naar Compostella als ik zo je berichten lees. Wil er graag straks alles van horen. Wandel ze nog bikkel!!

Mieke

Ha Ellen,
Ik kijk niet regelmatig naar je belevenissen... ik kan soms 's avonds geen laptop meer zien :-) Heb ook nog niet zo veel ervaring met blogs en zo. Ik begon met de reacties van alle mensen en dacht; die reageren ergens op..... natuurlijk op jouw reisverhalen rechts op het scherm. Nu heb ik ze wel allemaal gelezen op mijn vrije dag. Erg leuk, ook omdat ik jaren geleden weliswaar met een groep, ook gelopen heb door Umbrie, ik vond het fantastisch maar heb wel mijn ene knie redelijk kapot gelopen (lees met het afdalen, niet voldoende geoefend en te weinig door geveerd?) Ik vergeet 'm nooit die vakantie!
Zet 'm op naar je einddoel! loop verstandig en filosofeer en 's avonds lustig op los. Dat is ook leuk, toch?

Paula

Je bent nu in Siena, een leuke stad! Maar ik denk dat je er niet de toerist gaat uithangen, je moet nog 300 km wandelen! Ik vind het nog een eind, jij ziet het einddoel Rome voor je. Weliswaar op een bordje, maar ik denk ook mentaal. Met Pasen aankomen in Rome had grappig geweest, maar ik denk te druk. Ga je met Pasen een eitje eten? Je moet iets leuks doen hoor. Verzin iets! En graag een foto ervan.... Springend als haasje door het gras???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!